Ateu!

Luam dictionarul si citim cu grija si atentie :ATÉU s.m. și f. Persoană care nu are o religie, care neagă orice divinitate. [< fr. athée, it. ateo, lat. atheus, gr. atheos < a – fără, theos – zeu].
… Ateu, persoana fara Dumnezeu… Acum vreo doua saptamani am primit o informatie despre existenta unui blog care,  inca de la nume,  socheaza nitelus- ceva cu salut si cu Dumnezeu… Si am citit cateva articole si, bineinteles, cateva comentarii… Se vede clar ca persoana respectiva este macinata de multa vreme de aceasta existenta sau nonexistenta a Domnului… Isi pune intrebari, isi raspunde siesi printr-un alter ego Vasilica, incearca sa explice o lume dominata de habotnici si imbecili… Pur si simplu, incearca sa isi explice propria existenta si propriul lor in univers…  Unii poate il considera un nenorocit, altii il considera un om original care a dat glas unor framantari comune… Ceea ce mi se pare totusi penibil este faptul ca foarte multi comentatori sunt superficiali in ” judecarea” acestuia( daca e sa ne luam dupa cele sfinte, sa arunce prima piatra cel fara de pacat!), considerandu-l un om fara morala, luandu-l mult prea in serios si trecand peste ironia fina si complexa pe care acesta o dezvolta la fiecare articol/ opinie publicata… Religia contine si elemente de morala, dar este o alta parte a fiintei umane… Si sa ne intrebam: Oare cati bigoti pot pune mana pe inima, se pot uita in proprii ochi in oglinda si pot spune ” Am constiinta impacata; Am incercat sa ii ajut pe ceilalti; Am facut tot posibilul sa nu ranesc pe cineva cu faptele si cuvintele mele”??? Ceva imi zice ca habotnicii, cei bisericosi fara masura, cei care se duc duminica de duminica si ingenuncheaza ca vitele( altfel nu pot sa le spun/ cei care nu se simt vizati sa ma ierte daca ajung sa faca acelasi ritual- aici eu ma refer la o specie anume de animale/ bovine) au sufletul macinat de ura, de frustrari si ambitii si se spovedesc pentru raul saptamanal si uite asa saptamana de saptamana… Oare isi dau seama ca sunt pierduti???

” Dumnezeu este un produs al abisului inconştient al eului. „ – Carl Gustav Jung

Explore posts in the same categories: Viata

Lasă un răspuns

