Bibliografia clasa a X-a

Povestea lui Harap- Alb de Ion Creanga

 Hanu Ancutei de Mihail Sadoveanu

 Moara cu noroc de Ioan Slavici

Ion de Liviu Rebreanu

Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu Morometii de Marin Preda

Comediile dl Caragiale si Eminescu si poeziile lui de Titu Maiorescu

 Poezii de M Eminescu, G Bacovia L Blaga, I Barbu, T Arghezi, N Stanescu Comedii de I L Caragiale- O scrisoare pierduta sau O noapte furtunoasa

Explore posts in the same categories: Cunoastere

14 comentarii pe “Bibliografia clasa a X-a”

  1. luminita Says:

    niciodata nu mi-a placut beletristica…ce chin era sa memorez comentarii literare pe care sa le reproduc.si ce greu era sa citesc romane…pentru mine erau o insiruire de cuvinte fara sens…

    • tharsisr Says:

      Beletrista nu reprezinta comentarii memorate si reproduse… Literatura inseamna experienta, intamplari, viata… A citi un roman reprezinta o incursiune intr-o alta lume …una fascinanta…

      • luminita Says:

        Am vrut sa spun ca mi-era greu sa citesc romanele recomandate in scoala, din cauza ca nu-mi puteam imagina intimplarile prezentate. O data, intr-o lucrare scrisa, am prezentat asa de bine tema unui roman, ”Ion”, daca-mi amintesc bine, incit profesorul a fost convins ca am citit opera; insa eu citisem doar comentariul predat la ora de literatura. ha ha ha.

  2. tharsisr Says:

    Ha, ha pentru profesor sau pentru hot?

    • luminita Says:

      M-a amuzat ca profesorul a fost indus in eroare, fara intentie. ”hot” n-am fost, pentru ca n-am copiat.
      Recunosc ca-mi place dramaturgia; n-as putea, totusi sa citesc opere din acest gen literar, ci doar sa vad piese de teatru.

      • tharsisr Says:

        Ok, dar te-ai gandit pare ca proful si-a dat seama, dar nu a vrut sa ia atitudine? Bine nu hot, trisor….

        DRAMATURGÍE s. f. 1. Totalitatea operelor dramatice care aparțin unui popor, unei epoci, unei școli literare, unui scriitor etc. 2. Arta de a scrie piese de teatru, de a le pune în scenă și de a le interpreta. – Din fr. dramaturgie.
        Una este dramaturgia, alta este teatrul…

  3. luminita Says:

    offfff !!!!
    ”Genul DRAMATIC cuprinde acele opere literare in care continutul de idei, sensul operei sunt evidentiate prin jocul unor actori, care intruchipeaza personajele pe o scena, in fata spectatorilor. Intre spectatori si scriitor (dramaturgul) apare o conventie, spectatorul admitând ideea ca pe scena apar adevaratii eroi. Principalul mod de expunere intr-o opera dramatica este dialogul (si monologul). Opera dramatica nu este scrisa pentru a fi citita, ci pentru a fi reprezentata pe scena.”
    asta am vrut sa spun ca-mi place…

  4. tharsisr Says:

    Scopul operei dramatice este sa fie pusa in scena( dar cititind opera literara care apartine genului DRAMATIC avem abilitatea critica de a judeca piesa din perspectiva operei)… Lectura face diferenta dintre stiutor si nauc…

  5. luminita Says:

    Asta e treaba criticilor de teatru… 🙂

  6. luminita Says:

    Pentru mine, a fi elev/ student e bine – placerea de a asculta prelegerile profesorilor – si e rau – invatare, examene, extemporale…Bine ca am scapat…

    • tharsisr Says:

      Pentru mine, a fi elev/ student reprezinta aventura, distractie, cautare… Reprezinta abilitatea de a face fata vietii care va urma cand mami si tati nu mai sunt langa…

      P.S. A invata ti se pare rau??? Pai atunci totul in viata ta e rau- invatarea este zilnica si continua…

      • luminita Says:

        Cind ai studiat prea mult si cu un mare efort intelectiual, cind educatia formala a fost un chin, e normal sa ai o atitudine de respingere, sa refuzi sa afli noi informatii, chiar daca sint necesare si par simple. Daca avem cui cere ajutorul, celor care sint mai competenti, de ce sa nu o facem, bineinteles, ajutindu-i si noi, atit cit ne sta in putinta.

  7. tharsisr Says:

    Sunt surprinsa de ceea ce ai scris… Cum poate avea o fiinta umana normala o atitudine de respingere fata de noile informatii?!? Chiar si atunci cand le cerem ajutorul celorlalti, cerem informatii, deci invatam… Mi se pare groaznica ideea conform careia o persoana a simtit educatia( care corespunde anilor cei mai frumosi din viata) ca un chin… Ai o viziune extrem de ciudata in legatura cu invatarea… Totusi, in lumea in care noi traim LLL este esentiala!


Lasă un răspuns

