Lectura, ferice de noi…

Acum cateva zile am scris un post despre bibliografia clasei a X- a si am ramas socata ca o persoana adulta are o asemenea perspectiva pentru lectura… Si ma gandesc cum oare acest pamant ne suporta pe toti cu greselile noastre, cu crimele noastre… Mereu am zis ca a citi este important pentru viata, nu pentru a lua un examen sau o nota cu care sa ne falim si care sa nu ne foloseasca la nimic… E bine sa citim din orice cate putin( nu toti avem aptitudini filologice, sociale, psihologice) pentru a ne putea salva de ridicol… Penibilul totusi se rasfrange asupra societatii noastre care vede in invatare un chin, o tortura… Cum sa fim altfel decat niste oameni chinuiti , tarandu- ne intr-o lume distanta si rece care nu mai corespunde mini- microuniversului  personal unde important este sa mananci, sa… etc si atat… Din pacate, adultii uita ca lumea e in schimbare si ca elevul, adolescentul trebuie sa intre in contact cu cat mai multe sfere, deci cu cat mai multe lumi fictionale pentru a putea fata schimbarilor si pentru a judeca mereu ceea ce scrie… Din pacate, adultii apreciaza urmatoarele tipuri de fraze culese din lucrarile unor oameni care au sustinut ceea ce se numeste examen de maturitate:

Capitala SUA este Casa Alba.
Lebada moare de cîte ori cînta.
Nilul este un fluviu ramas de pe vremea faraonilor.
Liviu Rebreanu are un mare talent de scriitor de la 300 de pagini în sus.
În versurile: „Ce-ti pasa tie chip de lut / Dac-oi fi eu sau altul?” poetul ne vorbeste despre aspectul fiintei cu care Luceafarul este în gagicareala si ea îi spune ca nu stie daca va fi al ei sau va fi altul.
….

Si preferata mea: Nichita Stanescu a stiut el de ce a pus virgulele si punctele acelea în poezie si nu ma bag eu în ce a facut el.

P. S. Si uite asa, noi, adultii care cica avem responsabilitatea de a-i educa pe cei mici, vorbim cu gura plina cum am fraierit noi pe x si y la nu stiu ce examen si cat de oribila e invatarea( vorbind din punct de vedere pragmatic, le zicem celor mici, elevilor, adolescentilor: ” Ce invatati ma’, ce invatati?? Nu stiti ca e un chin???” )  … Pacat de acest pamant care trebuie sa ne suporte pe toti…

Explore posts in the same categories: Cunoastere

3 comentarii pe “Lectura, ferice de noi…”

  1. luminita Says:

    N-am indemnat niciodata pe nimeni sa nu citeasca. I-am admirat pe cei care studiaza. In facultate, tin minte ca aveam colegi care nici macar nu si-au facut permis la biblioteca. Eu am sustinut in mesajele mele ca evaluarile, examenele sint grele si, deci, invatarea in vederea promovarii acestora, nu lectura in sine – asta o faci de placere, daca te intereseaza anumite domenii.

    • tharsisr Says:

      Nimic nu e greu si nimic nu e usor- totul e munca si ambitie… Postul cu bibliografia avea un grup-tinta bine stabilit si prezenta unor comentarii contra lecturii scolare le-a determinat, mai mult ca sigur, vizitatorilor liceeni ai blogului o stare ciudata… Tu daca ai fi elev si ai citi comentariile postate de tine, ce parare ai avea despre ceea ce trebuie sa faci in anul scolar urmator: sa citesti ca prostul cartile afisate si sa depui un efort suprem si chinuitor sau sa citesti de pe net un comentariu si sa ajungi la Bac, indrugand imbecilitati precum cele extrase de mine? O mare dilema!

      • tharsisr Says:

        Oricum faptul este deja consumat( opiniile personale sunt normale si nu aveai de unde sa stii scopul postului- nu l-am mentionat mot-a mot) si nu vad rostul sa mai discutam despre asa ceva… Astept in continuare comment-urile tale la noile posturi( care, sper eu, nu vor mai trata spinoasa perioada a invatarii)…


Lasă un răspuns

