… Astazi…

Astazi am fost, cred ca pentru a doua oara in viata mea,  in Selgros( am primit o legitimatie si am zis sa vad ce si cum este)… In drumul meu spre acest magazin am fost nevoita sa iau un tramvai care era plin ochi… Normal ca m-am intrebat de ce se intampla asa ceva intr-o zi de sambata… Raspunsul nu a intarziat sa apara: puzderia de oameni se ducea la targ! Tin minte ca pe timpul raposatului sau imediat dupa acest targ reprezenta un fel de Europa sau Dragon Rosu… Lumea se ducea sa isi cumpere geci de piele si blugi si alte lucruri noi… Acum insa am vazut ca lumea vindea la marginea targului, pe trotuar, ceea ce s-ar putea numi gunoi… Asteptand tramvaiul, m-am tot uitat la oamenii care se perindau prin fata lucrusoarelor uzate, ciobite si invechite si mi-am dat seama poate mai clar ca niciodata ca o parte a lumii in care traiesc zi de zi este extrem de saraca… Si cei ce vindeau, si cei ce cumparau sunt oameni care se tarasc in aceasta viata si lupta sa supravietuiasca la limita imposibilului… Uneori mi se pare atat de dificila aceasta viata… Astazi mi-am dat seama ce noroc am eu, ca multi altii… Astazi m-am gandit la unele dintre cunostintele mele din viata de zi cu zi care poate nu au ce manca si nu au cu ce sa isi plateasca darile catre stat si care poate se lupta si ele asemenea celor din fata fostului targ, acum groapa de gunoi… Nu stiu de ce, dar aceasta imagine aproape apocaliptica mi-a adus in fata ochilor o viziune a trecutului indepartat, a Evului Mediu, cand lumea se scalda in mocirla cetatilor… Astazi am inteles ca pentru unii, mai mult decat pentru altii, viata este o continua lupta si sacrificiu barbar… Astazi am simtit mila fata de semenii mei, gandindu-ma cu oroare la o astfel de soarta…

Explore posts in the same categories: Viata

Lasă un răspuns

