Secrete…

Fiecare om are ale sale secrete pe care si le apara cu multa iscusinta, stiind ca orice piciorus iesit din ascunzatoare poate sa il doboare… Si totusi, ce se intampla cu fiinta cand secretul cel mai arzator este expus in fata ochilor celuilalt?!? Ce este de facut cand esti vazut asa cum te regasesti in realitatea gandurilor tale?!? Simti teama?!?… Simti cum iti bate inima puternic, nestiind ce vei face si, mai ales,  ce va face persoana care, vrand- nevrand, ti-a descoperit marea taina in care te scaldai nestiut de nimeni?!? Vrei sa o detii, sa o stii controlata cand accepti controlul ei asupra destinului tau?!? O lasi,  pur si simplu, sa existe cu stiinta secretului tau?!? Incerci sa o ademenesti intr-o capcana din care stii ca nu va mai iesi?!? Greu de spus… Imposibil de gasit un raspuns intr-o lume plina de optiuni, intr-o lume in care singura constanta este alegerea…

Explore posts in the same categories: Cunoastere, Viata

14 comentarii pe “Secrete…”

  1. flo Says:

    Daca pui mare pret pe ce spun sau ce gandesc altii despre tine, o sa ajungi intr-un punct mort si cu greu vei iesi la liman. Cel mai simplu lucru, pe care il poti face, este sa eviti persoanele, care iti stiu secretele, sa le lasi in pace si sa iti vezi de viata ta. Daca acele persoane nu pun mare pret pe secretele tale si nu se agita foarte mult, posibil nici sa nu le intereseze prea tare viata ta (atata timp cat nici tu nu le invadezi intimitatea lor), nu are rost sa iti mai faci ganduri negre, planuri diabolice ca sa le atragi in capcane (din cauza unor ganduri inutile).

    Am avut nesansa (cum am relatat in alte comentarii) sa intalnesc niste oameni, care si-au batut joc de mine tocmai din cauza asta, din cauza ca traiesc cu frica sa nu fie „demascati”. Prea multa precautie din partea lor, mi-a distrus mie viata fara sa aiba nicio garantie, ca sunt o persoana dubioasa si vreau sa le fac vreun rau. Mereu ma intrebam cum poate persoana „x” sa ii faca rau altei persoane „y” doar pentru simplu fapt ca asa considera persoana „x” , ca asa era mai bine pentru interesele ei. Pai unde ajungem daca ne ghidam in viata dupa ganduri de genul asta? Hai sa dam in cap altora, ca sa ne simtim noi in siguranta, ca sa nu ma vada vecina de la 3 ca mi-am cumparat 5 bluze si 3 pantaloni (pe care oricum o sa le vada cand o sa le port) ca sa nu afle colegul de serviciu, ca am 5 conturi pe nu mai stiu ce site-uri si tot asa. Hai sa ii atragem in capcana ca mijloc de preautie, pe toti cei care ne viziteaza site-urile, ca poate cine stie, unul dintre ei vrea sa ne distruga viata. Sau mai simplu: le punem pistolul la tampla si ii exterminam! Simplu! Scapam intr-o clipita de ei si ne putem relua viata!

    Ce am povestit mai sus, din nefericire mi s-a intamplat mie si sincer nu am aflat nici in ziua de astazi care a fost motivul, de am ajuns bataia lor de joc, probabil ca o sa raman cu sechele pe viata din cauza lor, pentru ca nu stiu cum sa isi coordoneze viata.

    Cea mai simpla cale, de a trece peste ceea ce simti si gandesti, este „sa te rupi si sa te indepartezi” de persoanele care iti stiu secretele! Simplu! Altfel o sa cazi in propria ta capcana.

  2. tharsisr Says:

    Nu inteleg cum ceilalti te-au ranit din teama lor de a fi demascati… Cum poti sa te rupi de cei care iti stiu secretele( faptul ca ii eviti nu echivaleaza cu stergerea contiintei lor, a cunoasterii a ceea ce se regaseste intim in tine, care, la un moment dat, poate sa fie folosita impotriva ta)?!?

  3. Flo Says:

    Nici eu nu inteleg cum de au facut acest lucru. Stiu ca prin actiunile lor, mi-au invadat si mie intimitatea si tot ce se regasea intim in mine si in viata mea personala. Ce crezi ca pot sa fac?! Pai nimic, doar sa uit cat rau mi-au creat, sa ma indepartez de ei si sa imi vad de viata mea personala, fara sa ma intereseze actiunile lor. Atata timp cat ma lasa in pace si nu ma agaseaza, nu ma intereseaza ce cred despre viata mea.

    De ce crezi ca se vor folosii de secretele tale, sa iti faca rau? Ce le-ai facut?! Este o problema legata de „viata si de moarte”? Crezi ca sunt persoane periculoase care iti pot distruge viata?! O persoana iti face rau si foloseste un secret impotriva ta din mai multe motive:
    1. ii cauzezi un rau constant si poate ca nu mai suporta durerea;
    2. este o persoana invidioasa si vrea sa te distruga;
    3 este o persoana cu probleme mentale, care nu are constiinta si actioneaza fara sens.

    Ori, in cazul in care prea putin o intereseaza secretele tale, nu pune pret pe actiunile pe care le intreprinzi, de ce iti mai faci griji? Crezi ca toti oamenii din lumea asta iti vor raul? Mai exista si persoane „altfel” si e posibil sa nui le vezi din cauza fricii care exista in tine.

    • tharsisr Says:

      Si de unde pot sa stiu eu cat ii intereseaza ale mele secrete( inainte de a vedea consecintele faptelor lor impotriva-mi)… De ce crezi ca eu cred ca toti oameni din lumea asta imi vor raul?!? Si tu esti o „altfel” de persoana?!? Cum de ti-ai dat tu seama de existenta unei frici in mine?!?

  4. flo Says:

    De unde mi-am dat seama de existenta fricii din tine? Simplu!Din contextul posturilor tale. Cum am mai spus, posturile tale, atunci cand le citesc, imi apar ca niste picturi, picturi care imi transmit sentimente, care pot fi negative sau pozitive. Remember?
    Cand am spus ca exista si „altfel” de persoane, nu m-am referit strict la mine ci la mai multe persoane. Este posibil sa fac si eu parte din alta categorie de oameni, (din aceia care nu vaneaza secretele altor persoane), este posibil sa ma ocup de astfel de lucruri murdare, nimeni nu va sti pana cand nu ma va intalni. Doar un lucru il stiu si anume, ca „este posibil” sa ma folosesc de astfel de secrete (depinde cat de grava este problema) atunci cand anumite persoane insista cu nesimtire sa isi bata joc de mine, atunci cand intimitatea mea este tarata in mocirla, atunci cand sunt furata, atunci cand ajung la disperare si strig (mai bine zis „zbier”) cat pot, sa se opreasca din a-mi face rau. Dar asta ar fi ultimul lucru pe care l-as face, in cazul in care anumite personaje nu isi vad lungul nasului si insista cu tupeu sa isi bage botul in familia si viata mea personala, fara motive.
    Si, totusi, dupa atata suferinta si bataie de joc, am trecut de nenumarate ori cu vederea faptele lor de neiertat, am lasat de la mine si mi-am propus sa uit, sa iert si sa imi construiesc alt viitor, poate altul mai bun si cel mai important lucru, pe care l-am invatat din toata nebunia, a fost acela de a nu avea incredere in nimeni (decat in mine).

    • tharsisr Says:

      E posibil ca intalnirea sa fie ambigua si sa se treaca cu lejeritate peste integrarea ta intr-o categorie sau alta… Doar exista si oameni ” ascunsi”, nu?!?

      Deci pana la urma, toti isi scot coltii cand se simt atacati, nu?!? Exista acel dinte pentru dinte si ochi pentru ochi… Observ o violenta in exprimarea ta… O violenta care este total rupta de aceea credinta in Dzeu de care vorbeai acum cateva zile…

      Adica increderea in oameni a disparut din sufletul tau?!? Pai atunci ma vad obligata sa reiau ceea ce tu insati m-ai intrebat pe mine: ” Crezi ca toti oamenii din lumea asta iti vor raul? Mai exista si persoane “altfel” si e posibil sa nui le vezi din cauza fricii care exista in tine.” sau nu?!?

  5. flo Says:

    (E posibil ca intalnirea sa fie ambigua si sa se treaca cu lejeritate peste integrarea ta intr-o categorie sau alta… Doar exista si oameni ” ascunsi”, nu?!?)…Imi pare rau dar nu am inteles ce vrei sa transmiti.

    Referitor la violenta din exprimarea mea, cred ca este singurul mod de a ma descarca de suferinta provocata. Prefer sa vorbesc si sa scot din mine tot raul, in acest mod, decat ca trec la fapte. Iar violenta din exprimarea mea, nu are nicio legatura cu a mea credinta in Dumnezeu. Candva imi doream razbunare dar am trecut si peste acest hop. Daca nu aveam credinta treceam la fapte si deveneam la fel ca cei ce mi-au provocat raul.
    „Dumnezeu este adevarul” si ne invata sa fim corecti cu cei din jur, ne invata sa ne folosim constiinta si sa alegem calea cea buna in orice situatie. Ori atunci cand drepturile mele fundamentale imi sunt incalcate, cand dreptul la viata proprie, intima imi este distrus, eu nu trebuie decat sa tac si sa ii las pe acei oameni sa isi bata joc de mine, nu? Pai nu, nu o sa stau cu mainile in san cand stiu ca sunt incalcate niste drepturi protejate prin lege, si o sa caut adevarul, o sa caut sa imi recapat drepturile, in prima faza prin a incerca sa expun si sa arat (persoanelor in cauza) ca mi se face o nedreptate si in a doua faza cer ajutorul autoritatilor. Asta inseamna iesirea „adevarului” la suprafata, adevar pe care Dumnezeu il vrea intotdeauna si ne invata sa il pretuim, nu razbunare, „dinte pentru dinte”.

    Referitor la increderea in oameni, imi va fi foarte greu sa o recapat, datorita necazurilor intamplate. Nu am fost asa, credeam ca toti oameni sunt buni si iti vor binele, dar uite ca nu a fost cum mi-as fi dorit sa fie. In momentul de fata nu pot sa spun ca am incredere in oameni, mi s-au intamplat prea multe lucruri negative intr-un timp atat de scurt iar sufletul este bucatele. Cand imi voi revenii, cu ajutorul lui Dumnezeu, probabil ca altfel va fi situatia.

    • tharsisr Says:

      Legea e facuta de oameni… Credinta in Dzeu iti ofera pace si te face sa uiti de relele posibil infaptuite la adresa-ti de catre ceilalti… A crede in Dzeu echivaleaza cu atingerea fericirii, iar fericirea presupune lipsa totala de reactie impotriva celor care poate ti-au gresit… Unde ne invata Dzeu sa pretuim adevarul?!?

      Pai atunci daca tu nu crezi in oameni pentru ca esti inca sub influenta lucrurile rele care ti s-au petrecut, cum poti sa sfatuiesti pe altcineva, un strain sa vada altfel oamenii din juru-i decat ca pe niste inamici?!? Ziceai ca ale mele sentimente negative s-au regasit si in a ta viata acum vreo doi ani, totusi din ceea ce ai relatat tu acum, aici, demonstrezi ca vindecarea e departe de tine si sufletul iti este plin de durere si asta implica si agresivitate la adresa umanitatii…

      • flo Says:

        Fiecare om are propria lui parere depre viata si despre Dumnezeu. Eu o am pe a mea, tu pe a ta. Am incercat sa iti explic ce cred eu despre dreptate, adevar si Dumnezeu, se pare ca nu ai intelea ce am vrut sa expun.Nu mai explic ca nu mai are rost, nu stiu de ce vrei mortis sa ai dreptate si sa ai ultimul cuvant. In fine, cred ca pe nimeni nu intereseaza viata mea si suferinta mea asa ca nu mai are rost sa scriu.

      • flo Says:

        Cum poti sa spui ca durerea mea implica si agresivitate la adresa umanitatii? De unde stii tu ca sunt agresiva cu cei din jurul meu? Poate ca sunt agresiva in sinea mea, agresiva cu cei care isi bat joc de mine si nu se mai satura. Poate ca nevoia de dreptate, nevoia de a stopa aceste rautati, a scos agresivitatea din mine la suprafata dar asta nu inseamna ca sunt agresiva cu toata lumea! Pe viitor voi fi mai precauta, voi incerca sa selectez oamenii dupa alte principii, si, probabil ca va trece un timp pana cand imi voi da seama cu cine stau de vorba. Increderea in cineva se cladeste in timp.
        De unde stii tu, ca a crede in Dumnezeu echivaleaza cu atingerea fericirii? Cum poti sa spui ca fericirea presupune „lipsa totala de reactie” impotriva oamenilor rai voitori? Intr-unul din posturile tale, am citit,ca tie iti lipseste abilitatea de a ierta si a uita. Pai daca tu nu poti sa ierti, cum poti sa vorbesti despre Iertare si Dumnezeu?
        Dau un exemplu:Daca cineva iti fura ceva, poate sa fie un obiect valoros, bani, un drept al tau, tu o sa stai cu mainile in san, nu o sa faci nimic, pentru ca esti fericita si crezi in Dzeu si aceste lucruri te impiedica sa iti aperi drepturile, nu? Daca cineva (cu rea intentie) te impiedica sa urci o scara sociala, te impiedica sa duci o viata normala,te urmareste pas su pas, te impiedica sa ai dreptul la viata intima, tu nu faci nimic pentru ca ai acea credinta in Dzeu, nu trebuie sa ai nicio reactie, ii lasi pe acei oameni sa iti faca rau in continuare (posibil sa faca rau si altor persoane) doar pentru ca ai credinta si esti fericit?! Ciudat! Tu crezi ca lui Dzeu ii place ce vede, ii place ca oamenii care cred il EL sa fie umiliti si batjocoriti, crezi ca lui Dzeu ii place nedreptatea? Nu cred! Ori mie, credinta in El, mi-a dat tarie sa lupt, sa merg mai departe si daca pot, sa demasc faptele inimaginabile facute de altii. Mi-a dat putere sa lupt pentru ca este dreptul meu, chiar daca este un drept stabilit, garantat prin lege.
        Exemplu:Daca te bate cineva fara niciun motiv, preferi sa il lasi sa scape nevinovat? Il lasi sa te bata in continuare? Daca cineva iti loveste masina si este vina lui, il lasi sa plece si spui:e, lasa-l, ca sunt fericit datorita faptului ca eu cred in Dumnezeu si imi rezolv singur problemele, imi repar singur masina, el se poate duce in lume sa mai buseasca si alte masini. Asta ai face? Pai daca asta este parerea ta despre credinta, bunatate, dreptate si Dzeu, inseamna ca avem pareri diferite, nu?
        Foarte putine persoane ajung sa aiba fericirea maxima garantata de Dumnezeu, sa uite, sa ierte si sa nu aiba nicio reactie impotriva rauvoitorilor, si acei oameni duc o altfel de viata, sunt lideri spirituali, ori eu una nu sunt, sunt un om normal, simplu care incerca sa treaca peste niste nedreptati si rautati, care s-au facut, si incerca sa faca lucrul asta prin rugaciune si credinta in Dumnezeu (iar nedreptatile vor fi iertate in timp, pentru ca au fost destul de grave). Nimeni nu poate sa aiba abilitatea de a ierta cat ai pocnii din degete, niste fapte greu de imaginat, pe care le pot face unii oameni, poate doar acei lideri spirituali care se afla pe o alta treapta spirituala.
        Cand iti recapeti credinta in Dzeu dupa o perioada destul de lunga, nu inseamna ca si esti fericit, si totul este roz in jurul tau. Pe mine, in primul rand m-a intarit si mi-a dat putere sa merg mai departe si sa lupt pentru drepturile incalcate, m-a ajutat sa vad ceea ce este corect, ce trebuie sa fac, cum sa fac, si in ce fel trebuie sa actionez . Credinta in El ma va ajuta in viitor sa invat de pe urma acestor experiente neplacute, apoi in cele din urma, sa iert, si sa uit, ma va ajuta in viitor sa imi recapat increderea in oameni dar ma va invata in acelasi timp sa fiu mai precauta cu altii. Ma invata ca cel ce este umilit va avea loc in imparatia lui. Ma va invata sa am mai multa rabdare cu cei de langa mine.
        Daca nu intelegi ce am vrut sa exemplific, incearca sa le iei treptat: 1. pierderea credintei in trecut din cauza unui moment de slabiciune,2. trairea in intuneric si suferinta, 3.recapatarea credintei si lupta impotriva nedreptatilor, 4.iertarea si uitarea nedreptatilor si 5. recapatarea increderii in oamenii care iti vor binele. Cam asta este povestea mea care nu este deloc complexa.
        Referitor la acel sfat pe care ti l-am dat, sa uiti si sa te indepartezi de persoanele, care crezi ca iti pot face rau, am facut-o pentru ca eu asta am intentionat si inca incerc sa o mai fac,sa ma indepartez, sa uit, sa iert. Daca ti-am dat un sfat, asta nu inseamna ca si trebuie sa il urmezi. Faci ce iti spune constiinta. Mie imi spune sa las trecutul si sa merg mai departe si incerc sa fac asta, prin ajutor de la Dumnezeu, altfel nu pot. Mai mult decat atat nu am ce sa povestesc si daca nu ai inteles, imi pare rau.
        Daca tu ai reactiona si ai face exact cum ai comentat, atunci imi dau jos palaria in fata ta!

  6. tharsisr Says:

    @flo- daca fiecare om are propria lui parere despre Dzeu, atunci acesta devine el insusi unul dintre acei dumnezei de care vorbeai tu.. Normal ca parerile sunt diferite, dar daca ele intra intr-o anumita polemica atunci trebuie sa fie bine argumentate… Nu stiu cum ai putea sa explici cuiva ceva intr-un mod atat de confuz si plin de contradictii de la un comment la altul… Imi place sa am dreptatea de partea mea si mi-ar placea sa intalnesc pe cineva in aceasta lume virtuala capabil sa mi-o ia. Pe mine ma intereseaza povestile oamenilor, daca nu m-ar fi interesat n-as fi facut multe din cate fac( de ex, acest blog nu ar fi existat)… Tu esti cea care poate sa decida cand sa scrie si cand nu… Oricum mie mi-ar parea rau daca ai disparea- ai o poveste interesanta si pare-se complexa.

  7. tharsisr Says:

    @ flo- ma bucur ca te-ai decis sa imi mai scrii… Oricine poate vorbi de Dumnezeu, despre iertare, despre fericire, despre frumusete, etc. sunt valori care tin de filosofie…

    In legatura cu a mea abilitate de a ierta dintr-un post precedent- eu, pur si simplu, am vrut sa accentuez ca pentru mine a ierta= a uita( ca nu se poate una fara cealalata asa cum imi spun unii dintre ai mei cunoscuti)…

    Orice poveste este complicata chiar daca vrem sa para ca fiind una dintre cele mai comune…

    Ma indoiesc ca o persoana care iti cunoaste un secret, ceva al tau, si vrea sa iti faca raul se va opri daca tu nu ii stai in cale sau daca nu te mai vede la ochisori…

    Atunci de ce mai mi-ai dat sfatul daca nu pentru a-l urma?!?

    Raspunsurile mele vin ca urmare la ale tale intrebari- ele nu reflecta viziunea mea despre viata sau despre credinta sau despre Dumnezeu sau despre oameni… Ele sunt pur si simplu niste posibile variante alor tale constante…

  8. flo Says:

    ((Ma indoiesc ca o persoana care iti cunoaste un secret, ceva al tau, si vrea sa iti faca raul se va opri daca tu nu ii stai in cale sau daca nu te mai vede la ochisori…)
    Aici situatia este destul de complicata si am expus mai multe ipoteze in alt comentariu. Eu, daca as afla un secret (nu conteaza cum l-am aflat) despre o persoana care mi-a facut rau dar in momentul de fata nu mai am nici o tangenta cu ea, sa spunem ca m-a lasat in pace sa imi traiesc viata in liniste, atunci nu ma mai intereseaza acea persoana,acel secret si nu cred ca ma voi folosi de el pentru a face rau (incerc sa uit si sa iert) dar daca acea persoana insista sa isi bata joc de mine si imi face rau in continuare, mie si familiei, fara motiv, voi opta pentru lupta impotriva ei, voi lupta pentru drepturilor mele pe cai juste, corecte si probabil ca secretul va fi ultima arma pentru care as opta in final. Apelez la forta, cum s-ar zice, cand cutitul mi-a ajuns la rana si nu mai pot sa traiesc in tensiune si nu mai pot sa suport batjocura. Fiecare om are o limita si asta este limita mea. De obicei iert si uit foarte repede dar cand un om imi face un rau constant,zi de zi, nu cred ca poi trece cu vederea, pentru ca te doare sufletul si la un moment dat ceri dreptate, ceri sa fi lasat in pace.(nu razbunare cum cred altii). Asa as proceda eu daca as cunoaste un secret. Cand am dat acel sfat m-am gandit la ce am comentat mai sus, ca eu nu as face rau decat in momentul in care batjocura depaseste cote alarmante, si nu m-as folosii de astfel de mijloace decat in ultima faza, iar daca sunt lasata in pace sa imi vad de viata mea, pentru ca a mea viata ma intereseaza, nu a altora, atunci nu are rost sa te alarmezi. Asa am gandit si din cauza asta am dat acel sfat. Iar in comentariile precedente am incercat sa iti arat cand poate un om sa se foloseasca de un secret de-al tau, nimic mai mult. Daca iti dau un sfat nu inseamna ca si trebuie sa il urmezi. Faci cum iti spune constiinta.

    Incearca sa te gandesti de ce o persoana care ti-a aflat un secret, vrea sa iti faca rau. Cauta cauza pentru a rezolva problema.

    Daca nu intelegi ceva, intreaba-ma pentru ca sunt foarte putine persoane care inteleg ce vreau sa spun. Poate ca nu stiu sa ma exprim corect.

    • tharsisr Says:

      Dar sa presupunem ca persoana care iti stie secretul, este aceea cu care te regasesti tot timpul, ca este parte integranta a familiei tale si, aflandu-ti secretul, nu stii cum va reactiona si nu stii daca nu cumva ea te va trada… Ce e de facut atunci?!? Nu este ceva ce poti ocoli…

      Poate pentru ca persoana respectiva a descoperit fara sa vrea acel secret care o tulbura profund si o scindeaza intre a te trada sau a te apara… Cauza poate sa fie increderea in propriile forte( ideea ca poti sa fi prins a iesit din mintea omului si astfel secretul s-a aratat si altora)…

      Am inteles ceea ce ai vrut sa spui… Scrii foarte mult si uneori e greu sa pastrezi ritmul… Uneori mi s-a parut ca te-ai contrazis in commenturi…


Lasă un răspuns

