De ce scrii?!?

– De ce scrii?!? m-a intrebat asa agale, parca aratand o mica curiozitate…

– Pentru ca imi place… Sincer, am scris pur si simplu, am simtit sa o fac… fara un motiv anume…

– Dar de ce pe net?!? De ce nu intr-un caiet- jurnal?!? continua persoana din fata mea interogatoriul…

– Pentru ca e mai simplu pe net… Doar tastez… Daca e sa gresesc ceva, atunci dau backspace si gata, o iau linistita de la capat… Imagineaza-ti cum ar fi sa scriu pe hartie si sa gresesc si sa tai… Totul ar fi un adevarat razboi al literelor, cuvintelor si liniilor…  Si, de ce nu?!? , al guguloaielor…

– Dar daca scrii pe net, un loc deschis tuturor ochilor, atunci vrei sa fii citita… Vrei ca altii sa stie ce gandesti, ce crezi despre ceea ce scrii…

– Poate… Cand am decis sa o am pe ea, m- am gandit sa scriu… Daca sunt citita e bine, daca nu…

– Da… dar tot vrei sa fie cineva acolo care sa te citeasca, sa te comenteze, sa se gandeasca la ce ai scris tu la un moment dat…

– Poate… Scrisul pentru mine e departe de a fi ceva poetic… e ceva pur critic… Si scriu…

– Si cum iti vin ideile?!?

– Simplu: ma uit la aceasta lume minunata si o observ( uneori fara sa vreau), o analizez( intotdeauna fara sa vreau) si o sintetizez( voit)  in ale mele posturi…

– Si despre tine scrii?!?

– Poate…

Explore posts in the same categories: Comunicare, Cunoastere, Viata

11 comentarii pe “De ce scrii?!?”

  1. luminita Says:

    1. pare un dialog intre tine si…tine.
    2. ”Cand am decis sa o am pe ea” – cine e ”ea”?
    3. in locul tau, chiar daca o faci din placere, probabil as scrie si carti (vinzare -> drepturi de autor -> bani).

  2. luminita Says:

    1. pare un dialog intre tine si …tine.
    2. cine e ”ea”?
    3. in locul tau, chiar daca o faci din placere, as scrie si carti (editura -> drepturi de autor -> bani).

  3. luminita Says:

    1. pare un dialog intre tine si …tine
    2. cine e ”ea” ?
    3. probabil, in locul tau, chiar daca o faci de placere, as scrie si carti (drepturi de autor – > bani)

  4. luminita Says:

    nu am vrut sa scriu de 3 ori, insa nu-mi aparea ca ”trimis”; nu le-am modificat intentionat, numai ca nu am retinut exact continutul si am scris ce mi-am amintit.

    3. eu nu stiu sa apreciez, numai un critic literar o poate face; daca scrii cu usurinta, ar putea deveni o activitate profitabila (utilul + placutul).

    • tharsisr Says:

      A scrie pentru a publica este departe de mine… Nu stiu ce ar crede un critic literar sau non… si stiu ca nu mi-ar pasa… Oricum poate la un moment dat, in ale mele batraneti, ma voi apuca sa descriu amintirea…

  5. luminita Says:

    publicarea operei depinde de acceptarea de catre o editura, nu-i asa ?
    care ar fi criteriile ?
    si angajatii care decid ce sint, critici literari ? (in cazul beletristicii).

    • tharsisr Says:

      Publicarea unei carti tine de dorinta unei persoane de a o publica…

      In zilele noastre, daca ai bani, poti sa publici tot ce vrei…

      • luminita Says:

        deci, doresti sa publici, platesti o editura (?!) si, daca se vinde, primesti bani (drept de autor).
        am inteles bine ?


Lasă un răspuns

