Multi…

Multi cred ca cred, dar de fapt se mint ca sunt capabili de credinta… De obicei acestia, cei multi, sunt cei care uita de sfatul divinitatii: acela de a-ti iubi aproapele si,  mai mult decat atat, dusmanul… In aceasta lume diversificata si plina de centre de adoratie personala, aproapele a fost uitat. Iar atentia acordata acestuia este considerata drept un atribut al prostiei… Aplecarea catre necazul sau suferinta celuilalt este o raritate a lumii… Multi cred ca prin intrarea continua in biserica vor reusi sa se curete de pacatele pe care le infaptuiesc in afara ei… Acestia, cei multi, care ajung des sub fusta preotului, uita ca adevarata mantuire trebuie sa se regaseaca in primul rand in al lor suflet, in al lor fel de a fi personal… Ca un pacat comis, trebuie sa fie rascumparat printr-o transformare a sufletului, a gandurilor. Este inutila spovedania, atata timp cat sufletul este macinat de incapacitatea de a-i iubi pe ceilalti sau, mai rau decat atat, de  ura adresa celorlalti din cauza propriei nefericiri…

Explore posts in the same categories: Iubire, Viata

8 comentarii pe “Multi…”

  1. flo Says:

    Tu din ce categorie de oameni faci parte? Cea care uita greselile facute de dusmani si incearca sa il iubesca sau cealalta categorie care umbla pe sub fusta popilor, ca sa ierte Dumnezeu pacatele?

    Spovedania nu este inutila, asa cum crezi tu. Niciun om nu este fara pacate, toti avem si le facem usor, numai cu gandul.Este adevarat ca adevarata mantuire trebuie sa se regaseasca in propriul suflet al oricarei persoane dar acest lucru se face in timp, cu rugaciune, post si ajutor de la duhovnic. Probabil ca sunt oameni care vor sa uite si sa isi iubeasca dusmanul dar este atat de greu sa treaca peste acest lucru, daca acel dusman nu se opreste din a face rau..si tot incearca si incearca. Din cauza asta se duc oamenii la biserica, sa se roage la Dumnezeu sa ii inatreasca, cat despre iertare, aceea va venii mai tarziu cand toate actiunile negative ale dusmanilor de vor opri.

    Iti dau un exemplu ca sa intelegi ce am vrut sa spun. Sa zicem ca te afli in casa ta, casa in care te simti bine si poti face orice, dar la un moment dat descoperi ca nu te aflii in siguranta, aflii ca cineva te urmareste, aflii ca cineva ti-a invadat si incalcat intimitatea. Spune-mi cum te vei simtii daca ai afla acest lucru? Dupa ce ai aflat ca esti urmarita, incerci sa iesi din acest cerc vicios, incerci sa iti recapeti dreptul tau la viata privata, incerci sa uiti si chiar sa ierti,numai ca acele persoane, care te urmaresc, ca la emisiunea acea renumita ” Big Brother, iti pun bete in roate, iti fac si mai multe probleme, te fac sa suferi, chiar isi bat joc de tine iar sufletul tau se sparge in mii de bucatele.Vrei sa le doresti cei mai rau pe lumea asta, vrei sa li se intample ceva si nu se mai intampla… ajungi la un moment dat sa iti doresti tu moarte, ca aceasta stare sa se sfarseasca. Iar durerea cea mai mare aste atunci cand, cineva stie ce ti se intampla, asista la aceste fapte morbide, dar tace si nu face nimic, prefera sa se uite.

    Tu ce ai face daca ai fi in aceasta postura de victima, urmarita si haituita peste tot..? Tu ti-ai iubii dusmanul care te minte si iti rade in fata, isi bate joc de tine? Ce ai face ca aceasta situatie sa se termine si lucrurile sa reintre pe fagasul normal?

    Pentru mine, ultima alinare ar fi credinta si sfatul duhovnicului, care incearca sa ma readuca pe adevarata cale…Poate ca sufletul meu nu poate sa ierte atat de usor durerea si bataia de joc care, inca mai are loc. Poate ca am nevoie de spovedanie, de un sfat, de o rugaciune…poate ca am nevoie in primul rand de siguranta si de nevoia de a ma simtii bine si in siguranta in casa mea.

    • tharsisr Says:

      Sub fusta popii n-am ajuns, spre a mea fericire! Dusmani poate am avut, poate nu- habar nu am, desi nu cred: de obicei, persoanele care mi-au facut rau au disparut incetul cu incetul din viata mea fara ca eu sa misc vreun deget, risipindu-se in lungul si latul pamantului… Spovedania adevarata este cea insotita de o primenire a sufletului si asta vrea sa sugereze postul de mai sus( sunt multi care cred ca spunand pacatele sub mai sus mentionata fusta a popii sunt si iertati: pentru a fi iertat, trebuie sa se produca acea schimbare interioara care sa iti curete sufletul de rele)… Postul este despre ceea ce propovaduieste credinta crestina- ea este cea care cere credinciosului sa isi iubeasca aproapele, fie acela si o fiinta care a facut rau!
      Daca am fost urmarita si haituita, inseamna ca am creat ceva in jurul meu de l-am facut pe celalalt sa imi acorde o asemenea importanta… Probabil ca daca as fi fost urmarita si as fi fost nevinovata, as fi sunat la politie( doar avem un stat democratic)… Nu stiu sa iti raspund pentru ca nu m-am intalnit cu astfel de situatii: dusmani nu cred ca am avut… am avut persoane care mi-au facut rau, dar pe care nu le-am considerat niciodata dusmani… a fi dusmanul cuiva este ceva ce nu intra in categoria mea de om, nu am o experienta care sa concretizeze acest concept… Probabil ca as sterge existenta acestuia de pe planeta: celalalt exista atata timp cat tu ii oferi posibilitatea: fara tine, celalalt e vidul…

  2. flo Says:

    Atunci, pot spune ca esti o persoana fericita daca nu ai dusmani si nu consideri ca ai. Te admir pentru acest lucru.
    Referitor la hartuire si urmarire, nu trebuie sa creezi ceva in jurul tau astfel incat cineva sa recurga la astfel de actiuni, sa iti monteze camere de luat vederi in casa si sa te urmareasca nonstop. Parerea mea este, ca numai persoane care nu au constiinta recurg la astfel de lucruri. …Si daca aceste persoane care recurg la astfel de gesturi sunt de fapt persoane, care trebuie sa respecte legea si ordinea, ce ai face? Ce se intampla daca te duci la politie si tot tu pici, pentru ca persoana respectiva are nu mai stiu ce relatii in politie sau mai stiu eu pe unde? Ma intreb ce ar face altii daca ar trece prin astfel de situatii si nu ar fii vinovati. Ca sa fii urmarita peste tot, probabil ca trebuie sa fii o persoana foarte importanta o persoana care face rau altor persoane, una de genul care vinde droguri, este implicata in retele de prostitutie, este hacker..si lista poate continua..Ce se intampla daca esti nevinovat si un psihopat te urmareste, iar acest psihopat are relatii sus puse si face ce face pentru ca are putere? Ce se intampla atunci cand ceri ajutorul politie si nu primesti nimic in schimb…? Mai traim noi intr-un stat democratic? Nu cred! Am ajuns la concluzia ca am ramas tot in comunism si cei care au putere pur si simplu o folosesc in scopuri proprii fara nicio remuscare…

    • tharsisr Says:

      Imi pare rau sa citesc ca ai trecut prin lucruri atat de urate… Pacat ca exista astfel de oameni… Totusi, cum ai ajuns sa intri intr-o astfel de relatie cu un psihopat???

  3. flo Says:

    Sa spunem ca raul, in mare parte, a trecut, acum sunt in faza de refacere mentala si sufleteasca. De ce exista „asa” oameni? Nu stiu si nici nu stiu daca voi gasi vreodata un raspuns. Cum am ajuns intr-o relatie cu astfel de oameni? Simplu: iti faci un cont pe o retea de socializare sau un blog, site si iti postezi acolo fotografiile, munca ta sa zicem, incepi sa fii comentat de persoane care iti viziteaza blogul/site-ul, incepi sa legi o conversatie, mai tarziu o prietenie virtuala si la un moment dat constati, ca persoanele din spatele celuilalt calculator au altfel de intentii, as putea spune chiar perverse. Cred ca am fost naiva, ingaduitoare, sincera si s-a profitat de acest lucru.Am avut incredere in niste persoane pe care nu le-am vazut in viata mea. Am avut impresia ca toti oamenii sunt ca mine si toti se vor comporta cum ma comport si eu. Nu spun ca sunt o sfanta, nu gresesc sau nu am gresit in viata asta dar singur nu as face altcuiva, ce mi s-a facut mie in veci. De foarte multe ori m-am intrebat de ce mi-a fost dat sa intalnesc astfel de oameni si de ce a trebui sa sufar eu pentru pacatele, pe care le-au facut ei, de au ajuns asa cum au ajuns. Stiu ca in viata asta nimic nu este intamplator, stiu ca toate sunt date „de sus” si nu ni se da, decat atat cat putem duce. Cred ca mie mi s-a dat mai mult decat am putut duce, pentru ca, la un moment dat, am vrut sa dispar de pe acest pamant. Poate ca voi afla mai tarziu de ce a trebuit sa trec prin astfel de momente. Partea proasta consta in faptul ca, vad in fiecare om un mic monstrulet, care vrea sa imi faca rau, chiar daca acel om imi vrea binele sau are intentii bune.

    • tharsisr Says:

      Lumea reala este diferita de cea virtuala: una este sa vezi persoana, alta sa citesti ceea ce scrie… Scrisul este de multe ori caracterizat prin perversitate… A crede in ceea ce iti spune o persoana necunoscuta este intr-adevar o naivitate… Mereu trebuie lasat loc si de un ” Oare?!?”… Imi pare rau ca ai trecut prin lucruri atat de rele, dar din greseli se invata… Fiecare eroare este un nou inceput, plin de stiinta si curaj!

  4. flo Says:

    Probabil ca nu am invata din greseli si din trecut. Mereu mi-am pus si intrebarea „oare”? dar am lasat de la mine, am spus ca sunt un om normal si nu are rost sa ma cobor la mintea altora si sa devin ca ei, obsedata, bolnava, apoi sa ma laud cu ce rahaturi am facut. Probabil ca numai un om cu probleme psihologice, care se crede Dumnezeu pe pamant, face lucrul asta. Cand este demascat incepe bage frica in oase, sa sperie, sa ameninte..etc. Cand treci prin astfel de situatii, incepi sa iti cam dai seama cum gandeste un psihopat pervers. Cel mai tare se teme sa nu fie demascat in fata mai multor persoane, sa nu fie aratat cu degetul, sa nu il vada lumea cat de slab este. Isi ascunde foarte bine nebunia si defectele numai ca, pe lumea asta mai exista si persoane care se prind ca ceva nu este in regula cu el. Mintea lui se afla in permanenta intr-un dans nebun, ca cel al ielelor, care fac hora in padure, noaptea. Are impresia ca nimeni nu stie ce se petrece in mintea lui. Mai tot timpul crede ca stie tot, ca el e cel mai tare si mai smecher (doar are impresia). Cand nu ii convine ceva, trimite spamuri :)), se comporta ca un imatur si, colac peste pupaza, dupa ce ca este vai de mama lui, se mai si mandreste cu ce face.Exact ca si Lucifer sufera de aceeasi boala, si anume „mandria” , boala care il va duce la pieire, pentru ca in mintea lui aia zbucuimata vede doar ceea ce crede el, nu stie sa tina cont si de persoanele din jurul lui.Ii place sa se laude ca o sa faca, ca o sa omoare, o sa bata, o sa distruga, ca se simte perfect, cei mai tare…etc. Are impresia ca nu il vede nimeni ce face, are impresia ca prosteste lumea din jurul lui, are impresia ca se joaca cu toti ceilalti..(dar o joaca infantila, exact cum se joaca doi copii pana in varsta de 2 ani, afara in fata blocului, si tipa unul la altul ca si-au distrus jucariile..si..incep sa isi strige parintii). Are impresia, ca daca se ascunde in spatele unui PC, si vb cu alta persoana, crede ca o va prostii sau crede ca ii va cade in plasa, daca ii povesteste fel si fel. Probabil ca asta se va intampla la inceput, dar daca afli cu cine ai de-a face, lucrurile se schimba considerabil. Cel mai tare ma amuz atunci, cand nu primeste raspunsurile, la care se astepta, si incepe sa raga ca un magar, apoi incepe pleiada de spamuri si email-uri trimise cu scopul de a enerva. Ai dreptate, ca inveti ceva din jocul asta de-a soarecele si pisica. Inveti de fapt sa te joci si tu cu el, inveti sa ii anticipezi miscarile, gandurile…este foarte interesant cat de multe poti invata.

    Cel mai tare mi-e mila de familia care trebuie sa il suporte. Neavand sentimente, cine stie ce rau le poate face. De bine de rau, ii multumesc lui Dumnezeu ca nu face parte din famila mea, pentru ca famila nu ti-o alegi, dar persoanele cu care vorbesti da.

    Am citit foarte multe lucruri interesante depre psihopati perversi si am inceput sa imi dau seama cum traiesc, cum gandesc, ce le place sa faca, ce ii sperie in mod special. Ce nu inteleg eu…de ce ii lasa Dumnezeu pe pamant? Care este rostul lor in societatea asta mizera? Oare exista leac pentru ei? Medicamente, terapie, casa de nebuni, ceva..?

    • tharsisr Says:

      Una este sa fie imatur, alta sa fie bolnav psihic… Daca tot ce face unul este pentru a se distra, atunci nu cred ca tratamentul reprezinta vreo solutie( la un moment dat se va trezi din latenta in care se scalda pentru a vedea lucrurile asa cum sunt ele cu adevarat)… Cineva mi-a zis candva ca Dumnezeu isi iubeste toti copiii, si pe cei rai, si pe cei buni, asemenea unui parinte care are un copil rau si altul bun… Fiecare isi are un rost, binele exista prin prisma raului!


Lasă un răspuns

