Un titlu despre cum scoala spala creierul si cum acest lucru poate sa te imbogateasca!

Ok… Acum cativa ani mi-am facut un cont pe site-ul cuiva( eram semipasionata de ceea ce se numeste NLP)… Aceasta noua directie( impropriu zis, ea aparand undeva prin anii ’70) are anumite trasaturi care intr-adevar te fac sa vezi altfel lumea si mai ales sa te intelegi intr-o maniera originala… Totusi, in acest post am de gand sa discut despre continutul de tip reclama al unui articol cu un titlu asemanator cu cel de mai sus… Un domn care face averi din NLP a ajuns la concluzia ca scoala romaneasca spala creierul si mai mult decat atat acest lucru ar produce bani… Inca nu imi dau seama daca scoala romaneasca in general sau doar scoala romaneasca actuala( desi inclin spre ultima varianta,  tinand cont de faptul ca dl autor a fost instruit inainte de marea revolutie)… Si acest domn atat de interesat de viitorul copiilor nostri mentioneaza sublim ca singura scapare posibila este educarea parintilor, care astfel sa devina niste atotstiutori in materie de prunci… Si cum pot parintii sa se educe?!? Simplu: prin participarea la anumite cursuri de perfectionare( ca sa fii parinte trebuie sa faci o scoala nonformala) platite cu bani grei( dl, dragut din fire, ne mentioneaza in articolul dumnealui si firma la care lucreaza spre a ne face pe noi sa avem deja o directie schitata, nu cumva sa ne ratacim pe google in cautare de firme axate pe elementele de educatie a adultilor)… Stau si ma gandesc ca unii chiar se duc si stau ore in sir la astfel de cursuri fara sa priceapa ceva si fara sa ajunga sa puna in practica marile teorii exersate acolo… Asta vara, facand la randu-mi un curs, am intalnit o tanti care a renuntat dupa numai doua zile la cursul de psihologie pentru parinti pentru a se indulci cu informatiile savuroase pe care ni le transmitea al nostru formator…  Dezamagita, doamna in cauza si-a dat seama ca tot ce spunea formatorul, care anunta educarea parintilor pentru o mai buna relationare cu ai lor bebei,  deja stia din viata pe care o avea/ avusese alaturi de ale sale progenituri… Si totusi sunt atatia care scriu mare si ingrosat ca doar prin astfel de cursuri mai poate cineva in zilele noastre sa isi creasca un copil… Citindu-le aberatiile teoretice si lipsa totala de practica si contact direct cu copiii si/ sau adolescentii( trebuie avut in vedere ca aceste persoane numite formatori nlp sau x sau y lucreaza doar cu tineri sau cu adulti, neavand acces la creierasul in formare infantil sau adolescentin decat din minunatele lucrusoare cu cartonate si grele precum niste bolovanasi), am inceput sa ma intreb de ce ” dascalii” uita sa mentioneze despre iubirea parinteasca( elemenent din ce in ce mai absent in aceasta lume tranzitoarie), despre timpul petrecut cu pruncii, despre simplul ” ce ai facut la scoala; imi arati si mie caietul; hai sa vedem cum te-ai descurcat astazi; hai povesteste-mi ce ti-a placut/ ce nu ti-a placut?”( as vrea sa vad un sondaj cu aceste intrebari- desi sunt sigura ca nici 10% din parintii actuali nu si-au intrebat vreodata tancul de aceste lucruri marunte, dar atat de importante)… Parintii in loc sa isi dedice timpul copiilor aleg sa se distanteze de acestia si sa se scuze in propria lor constiinta prin participarea aleatorie la cursuri doar pentru a le arunca in fata celor care le-ar reprosa lipsa de interes printr-un ” am facut un curs si am invatat si am dres si m-am implicat”… Poate ca aceste firme ar trebui sa aiba ca motto( daca intr-adevar vor sa ii ajute pe parinti) ” iubeste-ti copilul, asculta-l si petrece timp cu el”…

Explore posts in the same categories: Viata

Lasă un răspuns

