Balcic…

Weekendul trecut am facut o miniexcursie la Balcic… Mereu am vrut sa vad acest orasel si, mai ales,  sa ma pierd prin Gradina Botanica, gazda a ” castelului” reginei Maria… Zis si facut: drumul prin tara interminabil, vama oribila( usi fara clanta si toalete total neigenice, de ne-a facut sa ne intrebam cum sunt aparate granitele tarisoarelor acestea vecine), peisajul remarcabil pe tarmul Marii Negre… In Balcic, aparent toate bune si frumoase: am platit doar pentru Gradina 5 leva de persoana( castelul nu prea avea tot mobilierul si cred ca necesita o vizita separata)… Odata patrunsi in gradina umbroasa, am dat navala catre helesteul cu nuferi roz si spre gradinitile si serele pline de cactusi( pare-se ca ma pasioneaza incredibil aceste plante tepoase)… Bineinteles, ca aceasta pata de viata vegetala socheaza prin dimensiune si prin diversitatea si aranjamentul deosebit… Cum pentru mine, masa este esentiala, am coborat pe ceea ce se numeste in mod penibil plaja si am luat pranzul la restaurantul Corona pe care chiar il recomand( are meniu in limba romana, preturile sunt incredibil de mici fata de un restaurant din Bucuresti, iar mancarea ajunge pe masa celor flamanzi destul de repede… de asemenea, privelistea este incantatoare, restaurantul regasindu-se chiar pe tarmul marii). Dupa masa copioasa, am decis sa intram iar in minunata Gradina si sa mergem spre drumul plin cu suveniruri: surpriza! tanti de la intrare ne cere 10 leva de persoana!! De ce?!? Nu stiu! Habar nu am! Dar mai mult ca sigur este anormal, daca nu chiar ilegal! Cum este posibil sa existe doua preturi diferite pentru a vizita acelasi obiectiv diferenta fiind data de asezarea casei de bilete: prima in deal, cealalta in vale, langa zisa plaja?!? Si uite asa scarba mea a crescut exponential! Si uite asa mi-am dat seama ca pana la urma tarisoarea mea are servicii mai bune, are drumuri infinit mai normale decat drumul prin Bulgaria spre Balcic… Si uite asa am ajuns sa ma gandesc daca ma voi mai reintoarce pentru a vizita castelul… Si uite asa imi dau seama ca o multime din banii romanilor de dinainte de razboi au intrat intr-o zona care nu era de fapt a Romaniei si care a ajuns sa aduca beneficiu unor indivizi care nu numai ca fac specula, dar te scuipa in fata! Bravo noua, celor care avem moneda nationala sub leva bulgareasca!

Explore posts in the same categories: Comunicare, Cunoastere, Viata

Lasă un răspuns

